Produkter

Allergiprogram för häst

Dansk Varmblod

HESKA allergiprogram är ledande i Europa när det gäller diagnos och immunbehandling av atopi hos häst. Heska ALLERCEPT teknologien skiljer allergitesten från alla andra IgE tester.

Allergiprogram för hund

Blandingshund

HESKA allergiprogram är ledande i Europa när det gäller diagnos och immunbehandling av atopi hos hund. Heska ALLERCEPT teknologien skiljer allergitesten från alla andra IgE tester.
HESKA använder mastcelle receptor (Fc epsiolon R1 alpha) för att påvisa IgE i sin Allercept teknologi. IgE-specifiteten av denna hög affinitets IgE receptor är så nära man absolut kan komma.

Allergiprogram för katt

Katt

HESKA allergiprogram är ledande i Europa när det gäller diagnos och immunbehandling av atopi hos katt. Heska ALLERCEPT teknologien skiljer allergitesten från alla andra IgE tester.

HESKA IMMUCEPT

Heska Immucept 10ml

Immucept är ett licenspreparat. Kontakta kontoret for information och beställning.

HESKA Immucept Sublingual Allergy Treatment

HESKA ImmuceptSublingual Allergy Treatment är ett licenspreparat. Kontakta kontoret for information och beställning.

DermAcetic Conditioner

Vårdande balsam. Passar alla hudtyper (normal, torr, fet, mjällig). Gör djurets päls blank och mindre statisk – perfekt för katter!
Mjukgörande och lindrande hudspray för problemområden.
Som komplement till medicinsk behandling av infektiösa hudsjukdomar (bakterier, jästsvamp, dermatofyter).

Aktiva innehållsämnen: ättiksyra 3 %, glycerin.

DermAcetic Shampoo

Passar till djur som behöver schamponeras ofta.
Passar lika bra till torr, fet och mjällig hud.
Desinficerande tvätt inför operationer.
Som komplement till medicinsk behandling
av infektiösa hudsjukdomar
(bakterier, jästsvamp, dermatofyter).

Aktiva innehållsämnen: ättiksyra 3%.

DermAcetic Wet Wipes

Rengöring av alla hudveck (nos, läppar, vulva, svans, mellan tårna).
Rengöring av örongångarna.
Rengöring av pälsen på katter. Gör även pälsen mindre statisk.
Som komplement till medicinsk behandling.

Aktiva innehållsämnen: ättiksyra 3%, glycerin.

Ear Wicks

Ear wicks

Ear wicks kan vara indicerat att använda vid följande tillstånd: öroninfektioner med bakterier/jästsvamp; postoperativt; och för att reducera hyperplasi/stenosis av den yttre hörselgången.

Dr. Baddakys Fiskolja

Dr.Baddakys Fiskolja

En ren naturprodukt, framställd genom rening av naturliga oljor från kroppsfettet i fisken. Speciellt för denna fiskolja är det höga innehållet av fettsyran EPA (Eikosapentaensyra).
Omega-3 fettsyror utgör 35 %, varav EPA 18%, DHA (Dokosahexaensyra) 12%. E-vitamin (antioxidant) tillsätts i fiskoljan.

Before-x

Steril, mild, alkalisk rengöringslösning för öron och hud. Rengöring med Tris-EDTA rekommenderas före behandling med andra öronpreparat. Kan användas vid sprucken trumhinna. Benyttes ofta som komplement till medicinsk behandling vid bakteriell öroninflammation.
Innehåll: Steril Tris-EDTA lösning. pH 8.0. Volym: 100 ml.

Clorexyderm oto

Effektiv öronren- göringslösning för hund och katt. Innehåll: Klorhexidin diglukonat, Mjölksyra, Salicylsyra, Propylenglykol, avjoniserat vatten.

Clorexyderm Shampo 4%

Clorexyderm Shampoo

Koncentrerat schampo för hundar och katter.
Clorexyderm schampo 4 % får användas för hud och hår hygien på husdjur när rensningen förknippad med en stark antiseptisk åtgärd krävs. Renande tvätt inför operationer.

Clorexyderm Solution

Rengörande spray för djur.
Aktiva innehållsämnen:
Klorhexidin digluconate 0,3%, Tris EDTA, glycerin.

Clorexyderm Spot Gel

Clorexyderm spot gel

Effektiv gel till örongångar och hudfållor samt fuktiga hudpartier hos hundar och katte. Hydrerar och beskyddar. Som komplement till medicinsk behandling vid öroninflammation med Malassezia.

CLX Wipes

CLX wipes är våtservetterna för hundar och katter som hjälper ägaren med den dagliga rengöringen av tassarna, speciellt huden mellan tårna. De är speciellt fina till tvätt av alla hudveck

Elastopad

Mjukgörande och skyddande hudkräm till tjock, torr eller sprucken hud. Elastopad mjukar upp förhårdnader på tex armbågar, haser. Elastopad ger fuktighet och skyddar nosspegeln och öronlappen mot UV-strålar.

Ermidrá foam

Ermidrà Foam

Rengörande skum med liposom teknologi för djur. Till tvätt när man inte vill eller kan använda vatten (om vintern, efter tömning av analsäckar.) För effektiv rengöring och borttagande av blod efter operation. Till torrtvätt av katter, iller, smågnagare och kaniner.

Ermidrà Shampoo

Schampo till frekvent tvätt av känslig, ömmande och/eller röd hud hos hund och katt.

AKTIVT INNEHÅLL:
Salvia extrakt, mjölkört ekstrakt, betain, zink gluconate, mjölkserum.

Ermidrà Spray

Ermidra spray

Fuktighetsgivande  hudspray med liposom teknologi för hund och katt.
Aktiva innehållsämnen:
Mjölkört ekstrakt, sink gluconate, propylenglykol, glyserin, D-panthenol.

Iryplus

Iryplus löser upp intorkat sekret runt ögonen och gör det lättare att avlägsna. Den speciella kompositionen tillför huden runt ögonen fuktighet.

Iryplus Pocket

Iruplus Pocket

Praktiska våtservetter till skonsam tvätt av huden runt ögonen hos hund och katt. Iryplus Pocket löser upp intorkat sekret från huden runt ögonen, och gör det enklare att få bort.

Otoact

Otoact 2

Effektiv vaxlösande öronrens till hund och katt.
Skvalen, salicylsyra, kamomillextrakt, garvsyra. pH 5,5
Egenskaper:
Otoact innehåller skvalen, ett effektivt ceruminolytikum. Salicylsyra verkar keratolytiskt och adstringerande.

Otodine

Rengöring av öron hos hundar och katter. Som koplement till medicinsk behandling vid öroninflammation (Malassezia, bakterier). Patenterad öronrengöringslösning med unik kombination av klorhexidin och Tris-EDTA.

Otoprof

Till klinikanvändning för hundar och katter som kommer in för öronsköljning. Effektiv rengöring av örongången. Starkt vaxlösande öronrens till hundar som producerar mycket öronvax eller var. Lätt sedation av patienten kan vara en fördel.

Stomodine

Gel för effektiv munhygien före, under och efter olika behandlingar i munhålan (tandstensborttagning, tandutdragning) hos hund och katt.

Stomodine LP (long period)

Oral gel till effektiv daglig munhygien hos hund och katt.
Aktiva innehållsämnen:
Klorhexidin digluconate (0,06%),  Tris-EDTA, tistelolja, glycerin.

Winterpad

Tass- och hudsalva till hund
Aktiva innehållsämnen:
Vaselin (petrolatum), zinkoxid, melaleuca olja, timjan olja
Winterpad påföres på trampdynorna och ger huden en skyddande och vattenavvisande barriär. Winterpad lugnar, hindrar rödhet och irritation.

Zincoseb Shampoo

Schampo till hund och katt med fet och mjällig hud. Som komplement till medicinsk behandling vid Malassezia dermatit.

Aktiva innehållsämnen:
Salicylsyra, kolloidalt svavel, zink gluconate, mjölksyra,  klorhexidin digluconate, lanolin.

ENTEROMICRO

VAD INNEHÅLLER ENTEROMICRO?
Lactobaciller mikroenkapsulerat – förbättrar matsmältningen.
Colostrum – ökar immunförsvaret i mag-tarmkanalen.
MOS och FOS – prebiotika.
Pektin – reglerar och skyddar tarmens funktion.
Vitaminer – stöder den naturliga balansen i tarmfloran.

EPATO

Effektivt leverskydd med Silymarin (Mariatistel extrakt).

Vissa sjukdomar och behandlingar kan överbelasta levern, och dess funktion och förmåga till cellförnyelse minskar – i vissa fall irreversibelt. Med hjälp av de aktiva substanserna i EPATO kan leverns funktioner skyddas.

Onychotin

Onychotin är ett supplement med koncentrerat biotin (en av B-vitaminerna). Biotin är viktigt för omsättningen av aminosyror som ingår i keratin. Biotin kan därför främja växten av klorna och stärka nageln genom att jämna ut torra sprickor.

PROAGE

Proage

PROAGE innehåller de naturliga antioxidanterna Vitamin E och Vitamin C, och vegetabiliskt polyfenol pigment. Polyfenol - antiinflammatoriska, antiallergiska och antivirala egenskaper. Skyddar mot de skadliga verkningarna av kolesterol. Vitamin E – hämmar fettsyra peroxidation i cellerna. Vitamin C – skyddar vitamin E mot oxidativ skada.Proage eliminerar fria radikaler och minskar oxidativ stress.

Solo monoprotein foder

Solo vaktel

Solo mono-proteinfoder används till utredning av foderallergi/foderintolerans hos hund och katt.

SOLO mono-proteinfoder kan användas i 6-8 veckor som enda föda till katt,som är under utredning av allergiproblem. För utredning av en foderallergi hos hund är rekommendationen att under 8-12 veckor ge SOLO mono-proteinfoder blandat med en helt ny kolhydratkälla (spelt, quinoa, bovete, polenta, pumpa, sötpotatis) .SOLO mono-proteinfoder ska inte användas som enda föda för djur i växt.SOLO mono-proteinfoder kan också användas till konvalescenta djur efter operation,till sondmatning,till väldigt kräsna djur och som tillägg till annat foder för att öka foderintaget.